Regulamin Gwarancji
§ 1
Postanowienia ogólne Regulaminu
1. Regulamin określa zakres i warunki Gwarancji Podstawowej (dalej Gwarancji) dla Użytkowników Urządzeń zakupionych w Smartfon Studio sp. z o. o. (wymiennie zwanego także Gwarantem), a także tryb postępowania w przypadku zawierania umów na odległość.
2. Smartfon Studio zobowiązuje się zagwarantować jakość sprzedawanych Urządzeń zgodnie z określonymi w Regulaminie warunkami. Luxtrade zastrzega sobie prawo do wykonywania obowiązków gwaranta z wykorzystaniem podmiotów trzecich.
3. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Gwarancji zgodnie z jej przeznaczeniem i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
4. Do umów zawieranych na odległość z konsumentem oraz zmiany tych umów stosuje się postanowienia:
1) Ustawy kodeks cywilny (Dz.U.2022.1360 tj. z dnia 2022.06.29 ze zm.)
2) Ustawy o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 tj. z dnia 2020.02.21 ze zm.) i innych właściwych, powszechnie obowiązujących aktów prawnych.
§ 2
Definicje regulaminowe
Gwarancja jest oświadczeniem gwarancyjnym w rozumieniu art. 577 Ustawy kodeks cywilny (Dz.U.2022.1360 tj. z dnia 2022.06.29 ze zm.), które określa obowiązki gwaranta (Smartfon Studio sp. z o. o. ) i uprawnienia kupującego (Użytkownika) w przypadku, gdy rzecz sprzedana zostanie ma wadę zdefiniowaną w oświadczeniu gwarancyjnym. Gwarancja składa się z Gwarancji Standardowej i Gwarancji Przedłużonej.
Pozostałe pojęcia używane w dalszej części Regulaminu oznaczają:
1. Blokada – każda aplikacja lub funkcja, która uniemożliwia dostęp do urządzenia, w tym blokada hasłem, kodem, wzorem, odciskiem palca lub system rozpoznawania twarzy.
2. Dowód sprzedaży – wystawiony przez Smartfon Studio rachunek, paragon, faktura lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy sprzedaży, który zawiera cenę usługi oraz datę sprzedaży usługi.
3. Dowód zakupu – rachunek, paragon, faktura lub inny dokument potwierdzający zakup urządzenia w sklepie , który zawiera cenę zakupu, datę zakupu (np. potwierdzenie przelewu).
4. Dzień roboczy – każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
5. Ekran – część urządzenia – matryca LCD, służąca do wyświetlania obrazu.
6. Infolinia - telefoniczne centrum obsługi Użytkowników, przyjmujące zgłoszenia Uszkodzenia, udzielające informacji na temat statusu napraw, a także udzielające wsparcia w zakresie przygotowania urządzenia do odesłania do Punktu napraw.
7. Nadużycie – używanie przez Użytkownika jego praw w sposób sprzeczny z ich społeczno – gospodarczym przeznaczeniem (w rozumieniu art. 140 KC) lub zasadami współżycia społecznego. W przypadku stwierdzenia nadużycia Smartfon Studio zamieszcza odpowiednią adnotację w ekspertyzie.
8. naprawa: jedynie usunięcie Uszkodzenia definiowanego zgodnie z niniejszym regulaminem.
9. Numer seryjny/Numer IMEI/SN – (International Mobile Equipment Identity/Serial Number) – indywidualny numer identyfikacyjny urządzenia. W przypadku Urządzeń typu dual SIM jest to numer IMEI zdefiniowany jako pierwszy.
10. Punkt napraw – centrum serwisowe Smartfon Studio przy ul. Stawowej 4 w Katowice.
11. Strony – łącznie Użytkownik i Smartfon Studio.
12. Urządzenie – smartfon objęty umową sprzedaży, zakupiony jako urządzenie nowe, poleasingowe, bądź używane, wykorzystywane przez Użytkownika wyłącznie do celów prywatnych, niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej lub zawodowej. W momencie zakupu urządzenia musi być ono wprowadzone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a jego zakup musi być potwierdzony dowodem zakupu.
13. Usługa Gwarancyjna – usługa świadczona Użytkownikowi przez Smartfon Studio obejmująca swym zakresem naprawę wskazanego komponentu.
14. Gwarancja – oświadczenie gwarancyjne w rozumieniu art. 577 Ustawy kodeks cywilny (Dz.U.2022.1360 tj. z dnia 2022.06.29 ze zm.), które określa obowiązki gwaranta (Smartfon Studio sp. z o. o. ) i uprawnienia kupującego (Użytkownika) w przypadku, gdy rzecz sprzedana zostanie ma wadę zdefiniowaną w oświadczeniu gwarancyjnym. Gwarancja składa się z Gwarancji Standardowej i Gwarancji Przedłużonej zdefiniowanych w § 3 pkt. 1 – 3 Regulaminu Gwarancji.
15. Uszkodzenie – powstałe po zawarciu Umowy i wymagające napraw uszkodzenie elementu wskazanego w § 3 pkt 2 lub 3 Regulaminu Gwarancji, na zasadach w nim określonych.
16. Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która jest właścicielem urządzenia lub osoba korzystająca z urządzenia za zgodą właściciela, która zawarła z Smartfon Studio Umowę w ramach Regulaminu.
17. Wyświetlacz - część telefonu komórkowego / smartfona służąca do wyświetlania informacji (liter, liczb lub grafiki), która może być zintegrowana z panelem dotykowym, a także szybka na tej części urządzenia.
18. Smartfon Studio - Smartfon Studio sp. z o. o. z siedzibą w Katowice przy ulicy Stawowa 4 , 40-095, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000954272, posiadającą NIP:6343006985, REGON:521283894, o kapitale zakładowym 50000 zł, zwane też wymiennie Gwarantem.
19. Zalanie urządzenia – bezpośrednie działanie cieczy, w tym wilgoci, bądź wody na urządzenie.
§ 3
Zawarcie, czas trwania i wariant Umowy
1. Umowa zawierana jest na okres 24 miesięcy (gwarancja przedłużona) i 12 miesięcy (gwarancja standardowa), lub na inny okres wskazany w oświadczeniu na podstawie dokumentu Sprzedawcy. Osoba uzyskuje prawo do skorzystania z usługi od następnego dnia po zawarciu umowy. Umową może być objęte jedynie urządzenie wskazane w dowodzie sprzedaży.
2. W przypadku zakupu dokonanego po 1 I 2024 modeli urządzeń Apple iPhone serii od 4 do X (serie pro, pro max wskazanych modeli, a także urządzeń klasy XS, XR) gwarancja standardowa trwa 6 miesięcy. W przypadku tych modeli gwarancja przedłużona (24 miesięczna) nie jest udzielana.
3. W przypadku urządzeń klasy watch (smartwatche, zegarki) gwarancja podstawowa trwa 3 miesiące. Gwarancja przedłużona nie jest udzielana.
4.. Gwarancja podstawowa obejmuje poniższe elementy Urządzenia (z wyłączeniem elementów, które ulegają̨ naturalnej eksploatacji, uszkodzeń mechanicznych oraz zalań):
1) Niewłaściwe działanie wyświetlacza;
2) Niewłaściwe działanie modułu bluetooth, WiFi oraz GPS;
3) Niewłaściwe działanie czujnika zbliżeniowego i mikrofonu;
4) Niewłaściwe działanie kamery tylnej;
5) Niewłaściwe działanie portu ładowania;
6) Niewłaściwe działanie portu słuchawkowego;
7) Niewłaściwe działanie wibracji;
8) Wszelkie wady powstałe z przyczyn tkwiących w produkcie.
5. Przedłużona gwarancja na Urządzenie do 24 miesięcy obejmuje poniższe elementy (z wyłączeniem uszkodzeń́ mechanicznych oraz zalań):
1) Niewłaściwe działanie głośnika rozmów;
2) Niewłaściwe działanie głośnika multimediów;
3) Niewłaściwe działanie membrany głośnika multimediów;
4) Niewłaściwe działanie kamery przedniej;
5) Niewłaściwe działanie lampy błyskowej;
6) Niewłaściwe działanie latarki;
7) Niewłaściwe działanie przycisku wyciszania;
8) Niewłaściwe działanie przycisku zwiększania głośności;
9) Niewłaściwe działanie przycisku zmniejszania głośności.
6. Gwarancję nabywa się po zakupie urządzenia, łącznie z tym urządzeniem. Nie jest to związane z dodatkowymi opłatami.
7. Zakres obejmuje naprawę uszkodzenia zdefiniowanego w § 2 i 3 umowy. Usługa może obejmować wymianę urządzenia, lub zwrot gotówki jeśli naprawa nie jest możliwa.
8. Strony zobowiązują się do przestrzegania warunków określonych w Regulaminie. Smartfon Studio zobowiązuje się w szczególności do świadczenia w okresie obowiązywania gwarancji na warunkach określonych w Regulaminie.
9. Gwarancja nie podlega wypowiedzeniu. Wygasa ona jednak w skutek zdarzeń określonych w regulaminie.
10. Gwarancja wygasa z chwilą upływu okresu Gwarancji, lub z chwilą stwierdzenia przez Smartfon Studio dokonania Nadużycia.
§ 4
Forma i sposób zgłoszenia uszkodzenia
1. Aby skorzystać z napraw Użytkownik może wysłać formularz reklamacyjny ze strony ( link do zgłoszeń), zgłosić Uszkodzenie poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail: smartfonstudio@gmail.com lub zadzwonić na Infolinię pod numer telefonu:783499888, w terminie do 7 dni kalendarzowych od powstania Uszkodzenia. Możliwe jest także zgłoszenie uszkodzenia bezpośrednio w salonie firmowym. W trakcie zgłoszenia będą potrzebne następujące informacje/dokumenty:
1) imię i nazwisko Użytkownika,
2) opis Uszkodzenia urządzenia,
3) adres na który urządzenie zostanie zwrócone po wykonanej Naprawie, a także dane odpowiednio nadawcy i odbiorcy przesyłki,
4) numer telefonu lub adres e-mail, na które Infolinia może się kontaktować z Użytkownikiem,
5) dane dotyczące producenta, modelu oraz Numeru seryjnego/Numeru IMEI/SN urządzenia,
6) kopia Dowodu zakupu,
7) data powstania uszkodzenia,
8) potwierdzenie Użytkownika o wyłączeniu blokady na Urządzeniu uniemożliwiającej przeprowadzenie napraw,
9) inne informacje, o jakie poprosi Centrum Serwisowy, jeżeli będą niezbędne do realizacji usługi gwarancyjnej.
2. Zgłoszenie Uszkodzenia uznaje się za przyjęte w dniu potwierdzenia przez Smartfon Studio poprawnego i wyczerpującego przekazania przez Użytkownika wszystkich informacji i dokumentów, o których mowa w ust. 1 powyżej.
3. Użytkownik przekazuje Smartfon Studio Dowód zakupu (kopię elektroniczną), przy zgłoszeniu uszkodzenia.
4. Użytkownik jest zobowiązany przekazać urządzenie do napraw poprzez:
1) Wysyłkę kurierem na adres Smartfon Studio ul. Stawowa 4; 40-095 Katowice;
2) Dostarczenie do salonu firmowego,;
Przed przekazaniem urządzenia Użytkownik powinien:
1) zabezpieczyć dane zgromadzone w Urządzeniu, które mogą zostać usunięte w trakcie napraw,
2) wyjąć z urządzenia karty SIM, karty pamięci, usunąć naklejki zbliżeniowe typu Pay Pass,
3) usunąć Blokady i inne funkcje, które utrudniają dostęp do urządzenia – o ile jest to możliwe. W przypadku nieusunięcia blokady termin napraw wydłuża się o czas potrzebny do usunięcia blokady dostępu. Smartfon Studio może odmówić napraw (nawet zasadnej) w przypadku nieusunięcia blokady uniemożliwiającej naprawe;
4) zabezpieczyć urządzenie na czas transportu, by zapobiec dalszym uszkodzeniom i kontaktowi z wilgocią,
5) nie dołączać do przesyłanego urządzenia żadnych innych, niż wymagane przez Gwaranta dokumentów zawierających dane osobowe.
6) usunąć z urządzenia na czas napraw dane osobowe i zdjęcia. Smartfon Stydio informuje o możliwości usunięcia tych danych bez zapoznawania się z ich treścią (np. przez przywrócenie do ustawień fabrycznych) w przypadku konieczności przeprowadzenia takiej operacji.
5. W razie wystąpienia Uszkodzenia zabrania się Użytkownikowi dokonywania jakichkolwiek zmian lub rozpoczynania napraw urządzenia.
§ 5
Harmonogram Naprawy
1. Smartfon Studio gwarantuje:
1) Wykonanie Napraw nastąpi niezwłocznie od chwili dostarczenia urządzenia do Punktu napraw. Termin może być przedłużony w przypadku zaistnienia zdarzeń z § 5 ust. 2.
2. Smartfon Studio nie odpowiada za niedochowanie czasu napraw wskazanego w ust. 1 powyżej, jeżeli:
1) podane przez Użytkownika dane, o których mowa w § 4 ust. 1 Regulaminu były niezgodne z prawdą, bądź nieaktualne.
2) nie została usunięta Blokada na Urządzeniu, pomimo że było to możliwe,
3) Użytkownik nie dostarczył Numeru seryjnego/Numeru IMEI/SN.
4) usunięcie Uszkodzenia wymaga zgody Użytkownika na dopłatę lub pokrycie kosztów napraw.
5) części konieczne do wykonania napraw nie są dostępne.
Terminy te ulegają wydłużeniu o czas niezbędny do uzupełnienia informacji lub usunięcia przeszkód w wykonaniu napraw.
§ 6
Szczególne obowiązki Użytkownika i zastrzeżenia dodatkowe
1. Użytkownik zobowiązuje się w szczególności do:
1) Dostarczenia urządzenia bez zdjęć i innych danych osobowych, które na czas usługi powinien przenieść na czas napraw na inne urządzenie.
2) Dostarczenia urządzenia bez etui i dodatkowego osprzętu (jak np. słuchawki). W przypadku dostarczenia tych akcesoriów mogą one zostać trwale usunięte na ryzyko Użytkownika.
3) Wyboru sposobu dostarczenia urządzenia określonego w par. 4 pkt. 4, a w przypadku wyboru przesyłki kurierskiej także do właściwego zabezpieczenia urządzenia na czas wysyłki.
2. Smartfon Studio podczas napraw zastrzega sobie prawo do przywrócenia urządzenia do ustawień fabrycznych, co może wiązać się z utratą zgromadzonych na urządzeniu danych.
3. Smartfon Studio zastrzega sobie możliwość dokonania napraw przy wykorzystaniu komponentów nowych, bądź refabrykowanych. W przypadku komponentów nowych mogą to być elementy oryginalne, o właściwościach porównywalnych z oryginalnymi niewyprodukowane przez producenta, lub elementy zamienne, w zależności od dostępności rynkowej komponentów. Każdorazowo Smartfon Studio ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika za części i montaż na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących.
4. Smartfon Studio zastrzega możliwość wystąpienia po wymianie komunikatu "Nie można zweryfikować, czy ten iPhone ma oryginalny wyświetlacz" lub innego równorzędnego. Komunikat ten nie wpływa na parametry pracy urządzenia i jest zjawiskiem normalnym przy tego rodzaju naprawach.
§ 7
Limity i wyłączenia odpowiedzialności
1. Nie są objęte usługą:
1) uszkodzenia w urządzeniach poddanym przeróbkom i modyfikacjom dokonanym przez użytkownika, bądź osoby trzecie, w tym inne (niezwiązane z Smartfon ) punkty serwisowe.
2) urządzenia w których zostało wgrane inne niż dedykowane oprogramowanie, oprogramowanie z nie autoryzowanego przez producenta źródła, lub w którym stwierdzono brak ostatniej aktualizacji systemu.
3) urządzenia za które odpowiada Smartfon Studio na niezgodności towaru z umową na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Użytkownik ma wybór z którego uprawnienia skorzystać.
4) uszkodzenia powstałe w sposób mechaniczny (także przepięcia).
5) uszkodzenia powstałe w skutek zalania, lub zawilgocenia urządzenia.
6) polegające na stopniowym pogorszeniu jakości spowodowanym naturalnym zużyciem rzeczy;
7) zwrotowi nie podlegają koszty akcesoriów takich jak: etui, folie i szkła ochronne itp. W przypadku konieczności zdjęcia folii/szkła ochronnego/etui podlegają one utylizacji
8) pozostałe wyłączenia prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość opisane w ustawie o prawach konsumenta art. 38
2. W przypadku objętym Gwarancją Użytkownik pokrywa koszty wysyłki i napraw – jeśli się na nią zdecyduje.
§ 8
Przetwarzanie danych osobowych
1. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (tj. Dz.U. 2018 r., poz. 1000 ze zm.)
2. W zakresie świadczenia Usługi Gwarancji Podstawowej administratorem danych osobowych Użytkownika jest Smartfon Studio. Smartfon Studio może także udostępnić dane Użytkownika podmiotowi zewnętrznemu, zajmującemu się naprawą urządzeń.
3. Użytkownik zobowiązany jest do aktualizacji bez zbędnej zwłoki swoich danych osobowych, a zwłaszcza danych kontaktowych, jeżeli wystąpią w nich zmiany.
§ 9
Reklamacje i postanowienia końcowe
1. Reklamacje powinny być składane pocztą elektroniczną na adres: smartfonstudio@gmail.com
2. Smartfon Studio udziela odpowiedzi w sprawie reklamacji w terminie nieprzekraczającym 14 dni od
otrzymania zgłoszenia.
3. Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zgodnie z zasadami określonymi na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „rozstrzyganie sporów konsumenckich”. W szczególności konsument może skorzystać z pozasądowego rozpatrywania sporów dotyczących zobowiązań umownych poprzez platformę internetową ODR (Online Dispute Resolution), dostępną pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
4. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo Rzeczpospolitej Polski. Wszelkie spory na gruncie tego Regulaminu rozstrzygane będą przez polski sąd powszechny, właściwy dla siedziby Smartfon Studio, z wyjątkiem sporów z udziałem konsumentów oraz osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, jeśli Umowa dla tej osoby nie ma charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
5. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Stawowa 4, 40-095 Katowice. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
7. Językiem stosowanym przy wzajemnych relacjach pomiędzy Użytkownikiem a Smartfon Studio jest język polski.
8. Zawarcie Umowy oznacza akceptację tego Regulaminu.
9. W przypadku stwierdzenia nieważności któregokolwiek postanowienia niniejszego regulaminu, nie wpływa to na treść innych, nie zakwestionowanych jego postanowień.